Suomusjärvi-Seura

Joogaa ja jumppaa

Anniinan Jooga maanantaisin klo 18
Nahvonpuisto, Kitulantie 6
17.6. , 24.6., 1.7. ja 8.7.

Mirvan jumpat tiistaisin klo 18
Suomusjärven urheilukenttä, Kitulantie 14
 2.7., 9.7., 16.7., 23.7. ja 30.7.

Tervetuloa nauttimaan kesäillasta.
Maksuton.

Suomusjärven kotiseutumuseo 50 vuotta

Vuonna 2024 juhlistamme kotiseutumuseon 50-vuotista taivalta.

Näyttelynä "Jyvälaareista museoksi - ikiliikkujasta puuhevoseen".

Kekkosentien kävely torstaina 4.7.2024

Kekkosentien kävely torstaina 4.7. klo 18.00.

Lähtö Suomusjärven kirkon ja kotiseutumuseon parkkipaikalta, Karjalohjantie 161-1.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!

Aneriojärven kävely lauantaina 13.7.2024

Aneriojärven iltakävely luonto- ja kulttuuripoluilla lauantaina 13.7. klo 18.

Lähtö ja karttojen jako Anerion lintutornin parkkipaikalta (Helsingintie 2543).

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!

Sunnuntaina 14.7. klo 11–14 Suomusjärvi-päivä

Kirjaston piha-alue, Kitulantie 1.

Esiintymässä Suomusjärvellä Maria Baric Company: Pop up puppetry. Upeat suuret eläinnuket heräävät eloon yleisön seassa.

Myyntipaikkojen varaukset: suomusjarvi.seura6 (at) gmail.com, tältä sivulta löytyvällä lomakkeella tai
Riitta Laine, puh. 040 083 0641

Mökistä kodiksi – mökkeilijästä vakituiseksi asukkaaksi -webinaari

Suomen Kylät ja Suomen Omakotiliitto ry järjestivät yhteistyössä Mökistä kodiksi – mökkeilijästä vakituiseksi asukkaaksi -webinaarin tiistaina 21.5. klo 17.30-19.00.

Tallenne on nähtävissä Suomen Kylien You Tube -kanavalla: Mökistä kodiksi -webinaarin tallenne .

Tilaisuudessa kuultiin vinkkejä sekä mökkiläisen että uusia vakituisia asukkaita tavoittelevan kylän tai kunnan näkökulmasta. Miten mökistä voi muokata vakituisen asunnon: mitä se vaatii rakennukselta ja minkälainen lupamenettely vaaditaan? Entä miten kylä ja kunta voi itse ottaa aktiivisen roolin tässä prosessissa ja saada uusia vakituisia asukkaita? Näihin kysymyksiin annettiin vastauksia Mökistä kodiksi -webinaarissa.

Unelmien liikuntapäivä 10.5.2024

Suomusjärveläiset pääsivät testaamaan erilaisia liikuntamuotoja urheilukentälle, pururadalle ja ulkokuntosalille. Koko perheen tapahtuma, jonka mahdollistivat Suomusjärvi-Seura ja Suomusjärven MLL.

Unelmien liikuntapäivä 10.5.2024

Suomusjärven koululaisten kukkalaite.

Kansallinen veteraanipäivä 27.4.2024

Suomen lippu juhlistamassa kansallista veteraanipäivää 2024.

Kansallinen veteraanipäivä 27.4.2024

Seppeleenlasku veteraanikivellä. Juha Mielikäinen ja Mauri Sinnelä. Mukana seurakuntapastori Pirkko Koivunen.

Sirkus/temppuilutyöpaja

Suomusjärven koululla la 9.3.2024 tutustuttiin erilaisiin kehonhallintaa ja akrobatiaa kehittäviin harjoituksiin. Työpajassa treenaamista lähestyttiin leikkimielisesti erilaisten pelien ja tehtävien kautta. Työpajan nuorille veti suomusjärveläinen tanssipedagogi, sirkustaiteilija ja parkourin ammattilainen Juho Sarno. Järjesti Suomusjärvi-Seura ry Salon kaupungin osallistuvan budjetoinnin rahoituksella.

Mitä kuuluu? -Liikunnallinen aamiainen yhdessä

Mitä kuuluu? -Liikunnallinen aamiainen yhdessä lauantaina 9.3 2024. Liikuntaosuudesta vastasi joogaopettaja Anniina Jokinen. Järjesti Suomusjärvi-Seura yhteistyössä Salon seurakunnan kanssa Salon kaupungin osallistuvan budjetoinnin rahoituksella.

Nukketeatterityöpaja

Suomusjärvellä asuva nukketeatterintekijä Elina Sarno ohjasi la 16.3. työpajan, jossa loihdittiin jokaiselle osallistujalle omanlainen ja varmasti persoonallinen teatterinukke. Järjesti Suomusjärvi-Seura ry Salon kaupungin osallistuvan budjetoinnin rahoituksella.

Kulttuurilauantai

Musiikkia ja tarinoita Suomusjärveltä

Harmonikkataiteilija, prof. Matti Rantanen esitelmöi ja musisoi 10.2.2024 Suomusjärven kirjastossa mm. suomusjärveläisestä pelimannimusiikista. Järjesti Suomusjärvi-Seura ry Salon kaupungin osallistuvan budjetoinnin rahoituksella.

Tästä esimerkkinä Grönlundin Kustaan polkka.

Copyright (c) 2024, Suomusjärvi-Seura ry. All Rights Reserved.
Evästeiden tiedot
OK, ymmärrän